Nyheder

Nu kan du svare offentlige myndigheder via Digital Post

Digital post er blevet opdateret, så det nu er muligt at besvare posten fra offentlige myndigheder enten via den digitale postkasse eller via egne mail- og fagsystemer. Læs mere om Digital Post og de nye funktioner her.

Alle virksomheder med et cvr-nummer har en digital postkasse på virk.dk, hvor de modtager digital post fra offentlige myndigheder. Digital post er blevet opdateret, så du nu kan håndtere posten direkte fra virk.dk eller få den videresendt som sikker e-mail til dit mailsystem. Herefter er det muligt via Digital Post at besvare meddelelser fra offentlige myndigheder.

I Digital Post kan du:

  • Hente al Digital Post ned i virksomhedens egne systemer via systemintegration
  • Synkronisere den digitale postkasse med e-Boks Erhverv
  • Lade andre brugere få adgang til din digitale postkasse, f.eks. din revisor eller dine ansatte
  • Sætte den digitale postkasse op til automatisk at sortere og arkivere post i forskellige mapper

I hjælpeuniverset ”virk Hjælp” kan du læse mere om Digital Post. Her findes vejledninger og tekster, som skal gøre det lettere at benytte de forskellige muligheder og funktioner til håndtering af Digital Post. Emnerne i hjælpeuniverset er opdelt efter hvilken størrelse virksomhed, det umiddelbart er relevant for.

Læs mere om ”virk Hjælp” her.

Digitaliseringsstyrelsen har endvidere udviklet en række fakta-ark, som skal sikre, at din Digitale Post fungerer optimalt. Heri findes gode råd og vejledning til Digital Post. Disse fakta-ark er ligeledes opdelt efter virksomhedsstørrelser, så du kan vælge netop det fakta-ark, som er relevant for din virksomhed.

 
Kilde: FSR – danske revisorer; 01-11-2016